Vi opdaterer vores systemer i weekenden, så du kan ikke anmelde skader online i perioden 19. april kl. 22 til 22. april kl. 7.

Anmeld skade

Glasskade på biler, arbejdsmaskiner og andre køretøjer

Anmeld glasskader på køretøjets ruder og bestil tid til reparation.

Nødrude og støvsugning

Er det nødvendigt at montere en midlertidig nødrude og få støvsuget bilen for glasskår, kan det ske uden tidsbestilling på Carglass’ værksteder. Med en nødrude kan du benytte bilen med frit udsyn og normal hastighed.

Få ruden repareret

For at anmelde en glasskade på din bils ruder kan du bestille tid online til reparation eller udskiftning direkte hos Carglass.

Hvordan er det videre forløb?

Værkstedet sørger for at få godkendt regningen hos Trygs taksator. Hvis du har en kaskoforsikring på din bil, betaler Tryg regningen direkte til værkstedet og sender dig et brev med oplysning om vores udgiftsamt, hvor meget du selv skal betale.

Hvor meget skal du selv betale?

Hvis du har en glasdækning på din bilforsikring, koster reparationen ikke dig noget. Udskiftes ruden, skal du selv betale en del af udgiften (se din forsikringsaftale). Dog aldrig mere end din selvrisiko på bilforsikringen.

Er din bil forsikret i Tryg og ønsker du at betale reparationen selv, får du reparationen til samme fordelagtige pris, som Tryg får hos de to selskaber.

Har du ikke en glasdækning på din bilforsikring, skal du selv betale den selvrisiko, du har valgt. Hvis reparationen koster mindre end din selvrisiko, opkræver vi i stedet reparationsprisen.