Anmeld skade

Brug din sundhedsforsikring

Her kan du finde information om, hvordan du bruger din sundhedsforsikring.

Vi hjælper dig gennem et trygt forløb og anbefaler, at du læser denne vejledning. Du skal være opmærksom på, at der kan være forskelle på dækningerne på de enkelte forsikringer/policer.

  1. Gå til din egen læge
    Din læge vurderer dit eventuelle behandlingsbehov. Bed om at få en kopi, hvis lægen giver dig en henvisning. Vi har ikke adgang til at hente elektroniske henvisninger, men vi har brug for at kende din læges vurdering, så vi ved, hvad vi kan hjælpe dig med.
  2. Kontakt Tryg
    På telefon 44 20 26 00 man-fre kl. 8 - 17 eller på mail trygsundhed@falck.dk eller ved at bruge vores anmeldelser. Du skal ikke igangsætte undersøgelser eller behandlinger uden accept fra Trygs sundhedsafdeling.
  3. Bliv undersøgt/behandlet
    Nu er du parat til at blive undersøgt/behandlet.

Forløb og procedure

Relevante dokumenter

Her kan du finde skadesanmeldelsesblanketter til din sundhedsforsikring og til SmerteFri.

Vi kan først behandle din anmeldelse, når vi også har dit samtykke.

Samtykkeerklæring til Tryg Sundhedsforsikring

Særlig samtykkeerkæring til børn og unge under 18 år

Sådan gør du

  • Vælg den skadeanmeldelse der passer til den aktuelle situation.
  • Udfyld skadeanmeldelsen og en samtykkeerklæring
  • Send dokumenterne til sundhedsafdelingen i Tryg pr. email, fax eller post:

Email: sundhed@tryg.dk
Fax: 4420 5354
Post: Falck Health A/S, Falck-Center CPH, Sydhavnsgade 18, 2450 København S

Skadesanmeldelser til Sundhedsforsikringen 

Sygdom og tilskadekomst og genoptræning 

Kiropraktik, Fysio- og zoneterapi og akupunktur 

Psykologbehandling 

Misbrug (alkohol og andet misbrug) 

Øvrige anmeldelser til din sundhedsforsikring 

Skadesanmeldelse til Smertefri 

Sådan gør vi, når vi har modtaget dine papirer

Når vi har modtaget dit samtykke, skadesanmeldelsen og henvisningen/anbefalingen, kan der gå 2-3 hverdage, før du hører fra os.

Vi sender et brev med en betalingsgaranti til dig sammen med informationer om, hvad forsikringen dækker. Vi fortæller også, hvilket behandlingssted, du kan kontakte.

Dækker din forsikring ikke den aktuelle sag, sender vi et brev med begrundelsen for vores afslag.

Har du brug for hjælp til at udfylde anmeldelsen, kan du ringe til os på 44202600.